Polacy kochają kupować meble, a nasz rynek jest wśród meblarskich gigantów Europy!

Patrząc przez pryzmat kilku ostatnich lat można z całą pewnością stwierdzić, że branża meblarska w Polsce ma się bardzo dobrze. Świadczą o tym różnego rodzaju raporty przygotowywane przez niezależne podmioty statystyczne, badające rynek pod względem popytu i podaży odnośnie konkretnych sektorów gospodarki. Polacy pokochali kupowanie mebli, co stanowi obecnie stały punkt ich domowych wydatków.

Najważniejsza cena i jakość

Jak wynika z badań TNS Polska przeprowadzonego w 2017 roku, aż 68 proc. Polaków odświeża lub ma w planie odświeżenie swojego domu lub mieszkania, natomiast 20 proc. z nas planuje urządzenie nowego wnętrza. Polacy średnio raz na 3 lata kupują nowe meble. Zazwyczaj kupujemy meble stosownie do naszych możliwości finansowych. Przeważnie szukamy firm i produktów, które mogą się poszczycić bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości https://www.szynaka.pl/. Nie oznacza to jednak, że wzornictwo, stylistyka i ogólny wygląd wnętrza pozostaje nam obojętny.

Kupujemy wielokanałowo

Standardem wśród Polaków stało się obecnie kupowanie mebli w modelu omnichanel. Najczęściej użytkownicy przeglądają oferty firm meblarskich za pomocą internetu na urządzeniach mobilnych oraz korzystając z komputerów. Szukają również ofert w mediach społecznościowych oraz na forach branżowych. Transakcje realizują w dwóch formach: online lub osobiście w salonie stacjonarnym producenta. Najczęściej jednak zachodzi tutaj tzw. efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) oraz odwróconego ROPO (Research Offline, Purchase Online). Oznacza to, że konsumenci bardzo często kupują meble w punktach stacjonarnych po wcześniejszym wyszukaniu odpowiedniego produktu w internecie, a także najpierw oglądają interesujący ich mebel w salonie, po czym zamawiają go drogą elektroniczną. Według badań GFK Polonia, aż 79 proc. konsumentów po przejrzeniu oferty meblowej w internecie decyduje się na odwiedzenie sklepu stacjonarnego konkretnego producenta.

Miejsce na europejskim podium

Obecnie można z całą pewnością powiedzieć, że Polska meblami stoi. Jesteśmy obecnie trzecim co do wielkości producentem produktów meblarskich w Unii Europejskiej, a szóstym na świecie. Przegoniły nas jedynie Chiny, Niemcy, Włochy oraz Indie.